


برای آن دسته از عزیزان که نیاز به خرید فالوور خارجی (بین المللی) دارند پکیج های افزایش فالوور خارجی اینستاگرام را در سرور کمپ سوشال تعریف نمودیم. توجه داشته باشید که در هنگام ثبت سفارش، پروفایل پیج اینستا خود را Public (عمومی) کنید تا در عملکرد سرور اخلال ایجاد نشود. از خرید همزمان چندین پکیج خودداری کنید و در صورتی که نیاز به فالور تعداد بالا دارید، در چند مرحله اقدام به خرید فالوور خارجی نمایید. کلیه سفارشات به صورت فوری مورد پردازش قرار می گیرند و با قیمت ارزان در اختیار شما می باشند.
کاربرد فالوور خارجی
خرید فالوور خارجییابین المللی بیشتر برای پیج هایی که ملیت دنبال کنندگان اهمیتی برای ادمین ندارد مناسب می باشد. همچنین پیج هایی که برای فروش محصولات و خدمات خوداهدافبین المللی داشته و مخاطبین هدف آنها را فالوور هایی از کشورهای مختلف تشکیل می دهند، خرید فالوور ایرانی و بین المللی کاربرد دارد. سرعت سرور افزایش فالوور فالوکمپ برای این محصول بسیار بالا بوده و در کسری از ثانیه بلافاصله پس از پرداخت موفق هزینه سفارش، به صورت فوری مورد پردازش قرار می گیرد. پشتیبانی واقعی و خدماتپس از فروش این محصول تا اتمام سفارش در کنار شماست. با خیال آسوده تعداد فالوور خارجی پیج اینستاگرام خود را بالا ببرید.
Social Networking Service | Instagram, IG, اینستاگرام, اینستا |
---|---|
Followers Location | International, Whole World, بین المللی, خارجی |
Follower Increase Server | Campsocial, کمپ سوشال |
Followers Delivery Method | Instant Delivery, افزایش فوری |
Password Required | No Password Required, بدون نیاز به پسورد |
Quality | High Quality Followers, با کیفیت |
چرا باید فالوور خارجی بخریم؟
داشتن فالوور برای پیجهای اینستاگرامی و کانالهای تلگرامی از ضروریات است ، زیرا ادامهی مسیر در جهت رسیدن فرد به اهدافش زمانی میسر میشود که ازمحصولات و خدماتی که در پیجهای اینستاگرامی و کانالهای تلگرامی خود قرار میدهد استقبال شود.
در نتیجه داشتن فالوور برای پیجهای اینستاگرامی که در فضاهای مجازی فعالیت میکنند امری حیاتی به شمار میرود.
با این تفاسیر ما درمییابیم افرادی که انگیزهی فعالیت تجاری در فضاهای مجازی را دارندباید به ترفندهای متفاوت از طرق مختلف برای پیجهای خود فالوور جمع آوری کنند که خرید فالوور خارجی هم یکی از این روشهاست.
در صورتی که یک پیج از تعداد فالوور کمی برخوردار باشد کاربران زیادی به آن پیچ اعتماد نخواهند کرد که اینامر برای پیجهای تجاری امری ناخوشایند تلقی میشودزیرادر این صورت فعالیت و هزینههای سنگینی که در پی تبلیغات میکنند بینتیجه خواهد ماند.
خرید فالوور خارجی میتواند در رونق کسب و کار شما تاثیر به سزایی داشته باشد البته در صورتی که محصولات و خدمات خارجی داشته باشید.
این فالوورها جزء فالوورهای فعال محسوب میشوند و باید دقت داشته باشید که اگر به درستی عملکنیدمیتوانیدمحصولات و خدمات خارجی خود را به راحتی به فروش برسانید.
خرید فالوور خارجی بهتر است یااستفاده از رباتهای اینستاگرام؟
استفاده از فالوور واقعی تاثیر و کمک شایانی در فروش محصولات شما خواهد داشت. دیجی ممبر با معرفی فالوور خارجی خوددغدغه شما را برای فروش محصولات و یاخدمات برطرف کرده است. این فالوورها تاثیر بی نظیری در جمعآوری فالوورهای بیشتر برای پیج شما دارد.
در صورتی که اگر از رباتهای اینستاگرام استفاده میکنید شاید توانایی جذب فالوور را داشته باشد اما این موضوع ممکن است نیازمند بازه زمانی طولانی مدتی باشد که همین موضوع نیز باعث میشود که در صورت تهیه نکردن فالوورهای واقعی مشتریان زیادی را از دست داده و در نیتیجه سودزیادی را نیز از دست بدهید.
سخنپایانی
بسیاری از افراد با خرید فالوور خارجی سعی درارتقاء سطح پیج خود و فروش بیشتر محصولاتشان دارند و همانطور که پیشتر اشاره شد میتوانید در فروش محصولات و خدمات خارجی خود تجربه خوبی را کسب کنید.
دغدغهی ما آگاه ساختن شما از مزایای ممبر واقعی است تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. امیدواریم دیجی ممبر را برای دریافت اطلاعات بهروز و مفید دنبال کنید.

میدونستید بیش از ۱۵۰ هزار نفر در ماه آموزش ساخت اکانت اینستاگرامو یا مشتقاتشو جستجو میکنن؟ با این دلیل هست که ورودی های زیادی برای اینستاگرام طی سال های اخیر مخصوصا یک سال گذشته رقم خورده و باعثرشد اینستاگرامشده. در این آموزش میخوام بهتون بگم چطوری هم از طریق موبایل و هم از طریق اینستاگرامو اکانت اینستاگرامخودتون رو به راحتی بسازید و ایمن کنید.
راستیآموزش های رایگان مارو در دیتا دیزاین درمورد اینستاگرام از دست ندین !!!!
یک دورهرایگان فوق العاده داریم که هم میتونید طریقه کار کردن با اینستاگرام رو یاد بگیرید و هم از اینستاگرام به راحتی کسب درآمد رو با ما شروع کنید.
برای ساخت پیج اینستاگرام به صورت کاملا حرفه ای نیاز به دانش کلی درباره رمز و راز های اینستاگرام دارید. ساخت پیج در اینستاگرام صرفا به همین جا ختم نمی شود و می توانید با کلیک بر روی آموزش اینستاگرام به صورت رایگان از ساخت پیج اینستاگرام حرفه ای تا بالاترین استقلال مالی و کسب درامد اینترنتی خیلی زیاد لذت ببرید.
شبکه اجتماعی اینستاگرام محیطی است که بیشتر برپایه ارسال تصاویر و ویدئو ها بناشده است. البته در اینستاگرام میتوان با دیگران به گفت و گو پرداخت و گروه تشکیل داد ولی این شبکه اجتماعی بیشتر برپایه عکس و فیلم است. ساخت اکانت اینستاگرام به دو صورت می باشد : ١) نصب اپلیکیشن اینستاگرام و ثبت نام در اپ اینستاگرام ٢) ساخت اکانت اینستاگرام در سایت اینستاگرام ، استفاده از سایت اینستاگرام که نشانی آن www.instagram.comاست ، برای استفاده باید یک اکانت کاربری داشته باشید.
در این مقاله همراه ما باشید تا آموزش کامل ساخت اکانت اینستاگرام با موبایل از طریق اپلیکیشن های اندروید و آی او اس و همچنین آموزش ثبت نام در سایت اینستاگرام و نحوهکار با اینستاگرام را هم در موبایل هم سایت اینستا به صورتکامل برای شما عزیزان آموزش بدیم.
ساده ترین راه برای ایجاداکانت کافیست یک ایمیل برای اینستاگرام داشته باشید و یا یک شماره تلفن داشته باشیم.یعنی : ( ساختاکانت اینستاگرام با شماره تلفن و ساختاکانت اینستا با ایمیل )
ساخت اکانت اینستاگرام در کامپیوتر :
برای ساخت اکانت اینستاگرام در کامپیوتر ابتدا وارد سایت رسمی اینستاگرام شوید. در صفحه ای که مشاهده می کنیداگرنام کاربری و رمز عبور خود را دارید می توانید وارد اکانت خودشوید در غیر این صورت بر روی گزینه sign up کلیک کنید. در فرم ثبت نام اطلاعات خود را وارد کنید و بر روی sign up کلیک کنید. این اطلاعات شامل شماره موبایل و یاایمیل، نام کامل خود، نام کاربری و رمز عبور می شود. بعد از این مرحله تاریخ تولدخود را وارد کنید و بر روی عضویت یا sign up کلیک کنید. در این مرحله کدی از طرف اینستاگرام برای شماره ای که وارد کردید پیامک می شود. کد را در کادر مربوطه وارد کنید و بر روی confirm کلیک کنید.
تمام. شما وارد حساب اینستاگرامی خودشده اید
لایک خارجی اینستاگرام
در فضای مجازی لایک به معنای پسندیدن و علاقهمند شدن به موضوع خاصی است . البته این موضوع جنبهی دیگری نیز دارد و آن هم این است که هر چقدر پستهای شما از لایک بیشتری برخوردار باشد اعتبار صفحهی اینستاگرام شما نیز افزایش پیدا میکند. لایک خارجی اینستاگرام میتواند با سرعت بیشتری نسبت به لایک ایرانی اینستاگرام در پستهای شما افزوده شده و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفهتراست .
شما با خرید فالوور و خرید لایک خارجی ارزان زمینه را برای جذب فالوور و لایک باکیفیت و واقعی و فعال ایجاد خواهید کرد که این یک امتیاز به شمار میآید.
شما میتوانید با بستههای لایک خارجی اینستاگرام زمینهای را فراهم کنید که مخاطبان شما از هر جایی که وارد پیج شما میشوند به اعتبار شما علاقهمند شده و عضو پیج شما شده و شما به صورت هدفمند و با هزینهای کم فالوورهای اینستاگرام خود را افزایش دهید.
شما با خرید لایک خارجی برای یک صفحه تجاری، درواقع راه «بازاریابی اینستاگرامی» و «جذب مشتری از طریق اینستاگرام» را طی خواهید کرد.
چرا اینستاگرام یکی ازبهترین مکانها برای فروش است ؟
امکانات و ویژگیهای منحصربهفرد اینستاگرام باعث حضور قابلتوجه صاحبان کسبوکار در آن و تبدیلشدنش به کسبوکار، بهترین و مؤثرترین راه تبلیغ و جذب مشتری شده استبر اساسآخرین آمار که در پایان سال ۲۰۱۷ اعلام شد، اینستاگرام مؤثرترین شبکه اجتماعی در جذب مشتری و افزایش سودآوری است .
شما میتوانید با خرید لایک خارجی در اینسودشریک باشید. آمارهای رسمی نشان میدهد که اگر یک شرکت، فروشگاه، برند و یا هر کسبوکار دیگر حداقل یک محصول برای فروش دارد و در حال حاضر در اینستاگرام فعالیتی ندارد میزان قابلتوجهی از سودخود را از دست میدهد و بهتر راه برای جبرانان آن خرید فالوور است .
خرید لایک خارجی چه ارزشی دارد؟
اگرمیخواهید تعداد لایکهای پستهایتان افزایش یابد و این کار با سرعت بیشتری انجام شودتوصیه سایت دیجی ممبر به شما این است که از لایک خارجی استفاده نماییدزیرا هم مقرون به صرفه است و هم این کار با سرعت بیشتری انجام میشود.
از طرف دیگر هم یکی ازعوامل مهمی که در موفقیت شما در اینستاگرام وجود دارد تعداد لایکهای پستها است که صفحهی شما را در دید دیگر مخاطبان با ارزش نشان میدهد و این موضوع میتواندشما را به هر هدفی که در ایجاد پیج اینستاگرام داشتهاید برساند.
بازاریابی محتوایی با اطلاعات سروکار دارد.
این نوع از بازاریابیِ کسب وکاریابرندمیکوشد با بهاشتراکگذاری محتوای آموزشی، سرگرمکننده یاآگاهیبخش، به خوانندگان کمک کوچکی کند. نتیجه این کارمیتواند در قالب تغییررفتار مخاطبان و یا آنگونه که بازاریابان مایلند، به شکل تصمیمگیری برای خرید خود را نشان دهد. در حقیقت در این نوع بازاریابی، مردم را به خرید مجبور نمیکنیم؛ بلکه به آنهاکمک میکنیم تا بهترین تصمیم را بگیرند و شاید بهترین تصمیم آنها در اینمیان، خریداری از ما باشد.
به تعریفی که «مؤسسهی بازاریابی محتوایی» (Content Marketing Institute) ارائه داده است ، توجه کنید:
«هدف بازاریابی محتوایی، جذب و نگهداری مشتریان بهوسیلهی تولید و سازماندهی محتوای ارزشمند و مناسب به نیتِ تغییریا تقویت رفتار مشتری است . این نوع بازاریابی، فرایندی مستمراست که در راهبرد کلی بازاریابی شما به بهترین نحو جای میگیرد و بر مالکیت رسانه متمرکز است نه بهترین آن.»
وبلاگنویسی، بنیان بازاریابی محتوایی
همه ما وبلاگها را از سالهای سال قبل با ورود سیستمهای بلاگینگ ایرانی به یاد داریم. وبلاگهای شخصی افراد خیلی پیشتر از بازاریابی محتوایی وجود داشتند. امروزه اما این وبلاگنویسی از حد دلنوشتهها و خاطرات یک شخص فراتر رفته است و اکثریت کسبوکارها به آن روی آوردهاند.
هنگامی که محتوایی آموزنده و مفید را از طریق وبلاگ کسبوکارخود به اشتراک میگذاریم، خواهناخواه در چشم مشتریان در قالب یک کارشناس جلوه خواهیم کرد و این امر نه تنها بازدیدکنندگان را به وبلاگ شما باز خواهد گرداند، بلکه میتواند این خوانندگان مشتاق را به خریدارانی بالقوه نیز تبدیل کند.
وقتی محتوا را به رایگان به اشتراک میگذارید، به کسبوکارخوداجازه میدهید تا در ذهن خوانندگانِ وبلاگ اعتمادسازی کند. هرچه باشد شما نکات و اطلاعات کسبوکاری را که در آن فعالیتمیکنید، به رایگان در اختیار مخاطبان میگذارید. پس چرا به شما اعتماد نکنند؟
فلسفه بازاریابی محتوا چیست؟
پس از اینکه پاسخ پرسش « بازاریابی محتوایی چیست ؟» را دریافتید، باید بپرسید چرا باید از این نوع بازاریابی بهره گرفت ؟
بازدهی سرمایه برای بازاریابی محتوا میتواند بسیار شگفتانگیز باشد. این بازگشت سرمایه شما راقادر میسازد تا محتوایی تکمیلی برای بازاریابی در شبکههای اجتماعی فراهم کنید و با تولید محتوای مطلوب روی وبسایت، به رتبهی خوبی در موتورهای جستوجو دست یابید و سئوی خود را تقویت کنید.
مزایای بازاریابی محتوایی برای سئو چیست؟
شما برای بهبود سئو، کارهای زیادی میتوانید انجام دهید، اما برای افزایش قدرت سئوی وبسایت شما، هیچچیز بهتر از بازاریابی محتوایی نیست و کاملا هم درست است. محتوا، به بیانساده، یعنی اطلاعات.
هدف گوگل این است که متناسبترین و با کیفیتترین اطلاعات را با جستوجوهای کاربران تطبیق دهد. امااگر محتوایی با چنین ویژگیهایی تولید و توزیع نکنید، شانسی برای رتبهیابی نخواهید داشت و از چشم کاربراندور خواهید ماند.
«سئونیازمند محتواست. بازاریابی محتوایی هم یعنی محتوا. سئوبدون محتوا معنی ندارد. شما نیازمند واژگان، نوشتارها، مطالب و کلیدواژهها هستید. میدانم که خیلی کلیشهای شده است، امابایدبگویم: محتوا، سلطاناست (Content Is King).»
شما در موتورهای جستوجو، به خاطر واژگان مشخصی که در محتوای نوشتاری خود دارید، رتبه کسب میکنید. محتوای بیشتر به معنی کلمات کلیدی بیشتر است ؛ بدینترتیب، فرصت بیشتری برای رتبهیابی در گوکل پیدا میکنید. از این روست که برای بازاریابی محتوایی موفق، پژوهشِ کلیدواژهها از اهمیت اساسی برخوردار است.
دیگر عامل مهم در بهبود سئو، دریافت لینک است . هنگامی که وبسایتهای دیگر به سایت شما لینک میدهند، گوگل شما رابه عنوان منبعی معتبر به شمار آورده و در نتیجه آن را در رتبهبندی لحاظ میکند. بهترین راه دریافت بکلینک که در مطلب تولید محتوای عالی که مردم را سرگرم کرده و به آنهاآموزشمیدهد و در نتیجه، آنها هم این مطالب را به اشتراک گذاشته و به آن لینکمیدهند.
دیگر اینکه، گوگل وبسایتها و منابعی را ترجیح میدهد که پیوسته بهروزرسانی میشوند. ازاین رو، وقتی به شکلی مرتب محتوا منتشر کنید، وبسایت شما رتبه بالاتری کسب خواهد کرد. از سوی دیگر، اگر از تولید محتوا دست بکشید، گوگل چنین میپندارد که وبسایت شما تعطیل و غیرفعال است و از این رو، رتبهی شما را کاهش میدهد تا از دسترسی مردم به محتوای دستِ چندم جلوگیری کند.

در این مطلب سعی میشود تا بسیار ساده و روان به این سوال که دیجیتال مارکتینگ چیست پاسخ دهیم، ابزارها و تاکتیکهای آن را معرفی کنیم، معرفی کنیم که چارچوب دیجیتال مارکتینگ چیست و در نهایت از این بگوییم که وظایف یک مدیر دیجیتال مارکتینگ چیست.
دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
نیل پتل (Neil Patel) دیجیتال مارکتر معروف که به گفته مجله فوربز جزء ۱۰ دیجیتال مارکتر برتر دنیاست، به سوال دیجیتال مارکتینگ چیست اینگونه پاسخ میدهد:
«دیجیتال مارکتینگ به هرگونهای از بازاریابی محصولات و خدمات میگویند که از طریق دستگاههای الکترونیکی انجام میشود».
طبق این تعریف، دیجیتال مارکتینگ مفهوم نسبتاً جدیدی نیست، بلکه اولین بازاریابی دیجیتال صورت گرفته در دنیا مربوط میشود به بیش از ۱۰۰ سال پیش. رادیو سال ۱۹۸۶ اختراع شده است. ۱۰ سال زمان برد تا رادیو به محصولی عمومی تبدیل شود و اکثر مردم آن را تهیه کنند و از آنجا بود که به فکر تبلیغات نیز افتادند. اولین تبلیغات مربوط بود به یک اجرای اُپرا که بعد از پخش آن فوراً بلیطهای آن اجرا فروخته شد و این شد روز تولد دیجیتال مارکتینگ.
بنابراین در دیجیتال مارکتینگ استفاده از ابزارهای دیجیتال مطرح است، نه فقط اپلیکیشنها و موتورهای جستجو و … بنابراین دیجیتال مارکتینگ میتواند همزمان آنلاین باشد یا آفلاین.
نوع آنلاین دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
در این نوع از بازاریابی که اختصاراً بازاریابی آنلاین گفته میشود، شما با استفاده از اینترنت و نیز شاید با کمک گرفتناز سایر ابزارهای دیجیتال گفته شدهبه سرعت بیشتر و دقیقتر با مشتریان ارتباط برقرار میکنید و هرکدام از کمپینهای شما اگر بازدهی خوبی با توجه به هزینه آن ایجاد نکرده است آن را تکرار نخواهید کرد. حتی در این نوع، شما میتوانید برای بخشی از مشتریان خود یک کمپین متفاوت از بخشی دیگر طراحی میکنید (آزمون A/B) تا بسنجید کدام کمپین موفقتر بوده تا دیگری را متوقف کنیدکه اینامرباعث میشود هزینهها و بازدهی شما به شدت بهبود یابد.
انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ
- آنالیز و تحلیل داده
- بهینهسازی موتور جستجو
- ایمیل مارکتینگ
- تبلیغات کلیکی
- تبلیغات در شبکههای اجتماعی
- مدیریتشبکههای اجتماعی و تحلیل آن
- ارسال پوش نوتیفیکیشن
- انتشار رپورتاژ آگهی
- کوتاهکنندهی لینک
- چت آنلاین
آنالیز و تحلیل داده
پس از اجرای هر کمپین تبلیغاتی، لازم است با کمک پلتفرمهای مختلف، به تحلیل کمپین موردنظر بپردازید. پلتفرمهای داخلی و خارجی مختلفی در این زمینه وجود دارد که میتواند به بهبود کمپین شما بسیار کمک کند. با تحلیلدرست، بازدهی کمپینتان را افزایش دهید و کمپینهای بهتری اجرا کنید. در ادامه به بررسی دو ابزار پرکاربردآنالیز و تحلیل دیتا میپردازیم :
گوگل آنالیتیکس
یکی ازمهمترین و پراستفادهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، گوگل آنالیتیکس است . کمی غیرقابل باور به نظرمیرسدولی گوگل آنالیتیکس مجموعهی بسیار زیادی از گزارشها را به صورت کاملا رایگان در اختیار شما قرار میدهد. شما میتوانیدرفتار مخاطبان وبسایتتان را به خوبی دنبال و تحلیل کنید. گوگل آنالیتیکس به شما نشان میدهدهر یک از مخاطبان سایتتان از چه طریقی وارد وبسایت شدهاند و چگونه مسیر فانل فروش خود را طی کردهاند.
البته آنقدر گزارشهایی که گوگل آنالیتیکس در اختیار شما قرار میدهد، زیاد است که توضیح جزییات آن در این مطلب نمیگنجد ولی برای اطلاعات بیشتر میتوانیدچگونه از گوگل آنالیتیکس استفاده کنیم را مطالعه میکنید.
متریکس
متریکس یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ایرانیاست که در این زمینه کمک بسیاری به استارتآپها میکند. متریکس به عنوان یک ابزار تحلیلگر شخص ثالث (Third Party)، تلاش میکند تا نتایج کمپینها در هر یک از کانالها و شبکههای تبلیغاتی را به صورت گزارشهایی شفاف و قابل فهم به تبلیغدهندگان ارائه دهد. عملکرد این سرویسهای شمارنده به دور از قضاوت و به صورت کاملاً بیطرف است ؛ بنابراینمیتوانیدبه اینشمارنده (Tracker) مثل تمامسرویسهای مشابه بینالمللی اطمینان کنید.
سرویس متریکس به شما کمک میکند تا موارد زیر را بررسی و تحلیل کنید :
- هریک از کاربران شما از چه منبعی جذب شدهاند؟
- کاربران شما چه مشخصات و رفتاری در اپلیکیشن دارند؟
- آیا در جذب کاربران جدید از طریق کمپینهای تبلیغاتی تخلفی رخ نداده است؟
بهینهسازی موتور جستجو
وقتی به مکالمات صاحبان کسبوکار امروزی نگاه کنید، seoیکی از کلماتی است که بسیار میشنوید. کاربران زیادی بلافاصله پس از اینکه سوالی در ذهنشان شکلمیگیرد، در گوگل جستجو میکنند. در نتیجه بسیار حائز اهمیت است در نتایج گوگل باشید و هنگام نیاز کاربر، با ارائهی محصولی اخدمتخوداو رایاریکنید. ابزارهای دیجیتال مارکتینگ زیادی وجود دارد که به شما در بهینهسازی موتور جستجوکمک میکند. در زیربرخی از آنها را معرفی میکنیم :
SEMrush
SEMrush یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که شما را در کسب رتبهی بهتر در نتایج جستجوی گوگل یاری میکند. کاربرد کلیدی آن، ردیابی رقبای شما است . با استفاده از ابزارهایی که در اختیار شما قرار میدهدمیتوانید بکلینکهای رقبایتان را پیدا کنید و به سمت خود جذب کنید. نوسانات و تغییراتی که رقبایتان در کیوردهای مختلف در نتایج گوگل داشتهاند، را مشاهده کنید و تحلیل رقابتی کاملی انجام دهید.
ابزارهای دیجیتال مارگتینگ مختلف دیگری از جمله MOZ، SEMrush، الکسا و … نیز وجود دارد که به شما کمک میکنند تا بتوانید کانالهای مختلف ورودی و خروجی مخاطبانتان را بررسی کنید، رتبهی سایت خود و سایتهای رقیب را در ایران و خارج رصد کنید؛ با استفاده از اطلاعات به دست آمده، کمپینهای مختلف اجرا شده را بررسی و تحلیل کنید.
ایمیل مارکتینگ
اولین ایمیل در سال ۱۹۷۱ فرستاده شد. عجیب است با توجه به سرعت رشد تکنولوژی، همچنان قسمت بزرگی از بودجهی دیجیتال مارکتینگ به ایمیل مارکتینگ اختصاصدارد. ایمیل مارکتینگ یکی ازانواع بازاریابی دیجیتال است که نرخ بازگشت سرمایه (ROI) خوب یدارد و هر سال نسبت به سال قبلرشد حدود ۴ درصدی را تجربه میکند. ابزارهای گوناگونی برای بهینه کردن ایمیل مارکتینگ وجود دارد. در ادامه به بررسی دو مورداصلی که در ایران بیشترین استفاده را دارد، میپردازیم :
Mailchimp
یکی از قدرتمندترین و سخاوتمندانهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ جهان است که در سال گذشته ۲۵۰ میلیارد ایمیل توسط کاربرانش ارسال شده است. با استفاده از Mailchimp شما میتوانید ۱۲۰۰۰ ایمیل به ۲۰۰۰ نفر در هر ماه به صورت رایگان ارسال کنید. همچنین این ابزار با قابلیت تقسیمبندی مخاطبان، اتوماسیون قوی، آمار و گزارشهایی که از دیده شدن و کلیک بر روی ایمیل موردنظر میدهد، به شما کمک می کند کمپین خود را تحلیل کنید و محتوای بهینه و جذابتری برای ایمیل خودخلق کنید.
میتوانید از سرویسهای ایرانی خوبی همانند میلچی، میلتاز، نامهرسان چابک و … و همچنین از ابزارهای قدرتمند خارجی دیگری همانند Mailerlite، Emma، Marketo، GetReponse و … برای اجرای کمپینهای ایمیل مارکتینگ خود استفاده کنید.
تبلیغات کلیکی
در تبلیغات کلیکی (cost per click) شما به ازای کاربری که تبلیغ را دیده و روی آن کلیک کرده است، هزینه پرداخت میکنید. در نتیجه هزینه تبلیغات شما با مجموع تعداد کلیکی که کاربران روی تبلیغ کردهاند، متناسب است . با توجه به اینامر، هر چه کلیک بیشتری صورت گیرد، هزینه افزایش پیدا میکند. در تبلیغات کلیکی، با توجه به قیمت کلیکی که تعیین میکنید و متناسب با بودجهای که برای تبلیغات کلیکی خود در نظرمیگیرید، کلیک دریافتمیکنید و هزینه میپردازید.

تبلیغات در تلگرام پیش از محدودیت کار با این شبکه اجتماعی یکی از رایجترین روشهای تبلیغات محسوب میشد که البته با مسدود شدن این پیام رسان، کمی افت کرد. امادوبارهکاربران به تلگرام روی آوردهاند. این را میتوان از افزایش اعضای کانالهای تلگرامی متوجه شد. از آنجا که در بازاریابی شما هم نباید میدان را برای رقبایتان خالی بگذارید، بهتر است هر جا مشتریانتان حضور دارند حاضر باشید. به همین دلیل توصیه میکنم این پست آموزش تبلیغات در تلگرام را از دست ندهید.
انواع تبلیغات در تلگرام
تبلیغات در تلگرام پیش از محدودیت کار با این شبکه اجتماعی یکی از رایجترین روشهای تبلیغات محسوب میشد که البته با مسدود شدن این پیام رسان، کمی افت کرد. امادوباره کاربران به تلگرام روی آوردهاند. این را میتوان از افزایش اعضای کانالهای تلگرامی متوجه شد. از آنجا که در بازاریابی شما هم نباید میدان را برای رقبایتان خالی بگذارید، بهتر است هر جا مشتریان تان حضور دارند حاضر باشید. به همین دلیل توصیهمیکنم این پست آموزش تبلیغات در تلگرام را از دست ندهید.
تبلیغات بازدیدی تلگرام
در تبلیغات بازدیدی تلگرام شما فقط به ازای تعداد بازدیدهایی که از تبلیغتان میشود هزینه پرداخت میکنید. بنابراین از این نظر به نظر اقتصادی میرسد. در این صورت حتی چنانچه هزینه محدودی برای تبلیغات در نظر گرفته باشید میتوانید بخواهید که تبلیغتان فقط به همان اندازه بازدید بگیرد و بعد از آن پاک شود. به این ترتیب حتی با مبالغ پایین هم میتوانید در کانالهای باکیفیت مرتبط با کسب و کار خودتان تبلیغ کنید.تعداد بازدیدها از روی علامت چشم که در گوشه پایینی پیامهای تلگرام وجود دارد مشخص میشود. در کنار این علامت چشم یک عدد نوشته شده است که همان تعداد بازدیدهاست.
تبلیغات ساعتی در تلگرام
تبلیغات ساعتی نسبت به تبلیغاتی که به نظر اقتصادیترهستند دردسرهای کمتری دارد. شما کافی است ساعات خاصی را انتخابکنید و از مدیرکانال بخواهید تبلیغ شما را طی آن ساعات نمایش دهد.
این نوع از تبلیغات معمولاً به صورت ۱۲ ساعته و ۲۴ ساعته ارائه میشوند.
تنها نکته مهمی که در تبلیغات ساعتی تلگرام باید به آن توجه داشته باشید انتخاب بهترین ساعت است . در واقع باید ساعتی را انتخاب کنید که مخاطبان موردهدف شما آنلاین هستند تا تبلیغتان در معرض دید مشتریان بالقوهتان قرار بگیرد. این موضوع را میتوان از روی سن، جنسیت یا شغل کاربران -که به آن تعیین پرسونای مخاطب هم میگویند– مورد نظر شناسایی کرد.
بیشتر بخوانید: راهنمای جامع برای طراحی پرسونای مخاطب
تبلیغات گسترده در تلگرام
تبلیغات گسترده توسط تیمهای تبلیغاتی و بازاریابی انجام میشود؛ به اینصورت که شما با یک تیم تبلیغات در تلگرام تماس گرفته و با ارائه اطلاعات مورد نیاز از ایشانمیخواهید تا مسئولیت انجام تبلیغات شما در تلگرام را به عهده بگیرند. در اینروش دیگر شما با مسائلی چون نوع روش تبلیغات و … درگیر نخواهید شد و میتوانید با خیالراحت به سایر امور مربوط به شرکتتان رسیدگی کنید.
طراحی و ساخت ربات تلگرام
از رباتهای تلگرامی استفادههای تبلیغاتی هم میشود. مزیت این رباتها این است که میتوان از آنها به طرق ختلف استفاده کرد. مثلاً میتوانید رباتی طراحی کنید که برایتان عضوگیری کندیا یک ربات با هدف ارسال کارت ویزیت دیجیتال شما برای صاحبان مشاغلطراحیکنید. حتی رباتهایی برای انجام خدمات پرداخت وجه مشتریان نیز ساخته شدهاند.
افزایش ممبر کانال تلگرام
منظور از افزایش ممبر کانال تلگرام خرید ممبر است . این روش برای کسانی خوب است که به تازگی یک کانال تلگرامی طراحی کردهاند و بعد از اینکه دوستانشان را در کانال عضو کرده و کمی هم پستهای جذاب گذاشتهاند وقت این رسیده که تعداد اعضایشان را افزایش دهند.
افزایش تعداد اعضا از این نظر اهمیت دارد که باعث اعتماد بیشتر کاربران دیگر به شما خواهد شد و در نتیجه وقتی سایرانواع تبلیغات تلگرامی را راه بیندازید، کسانی که از راه تبلیغات وارد کانالتان میشوندراحتتر اعتماد کرده و به عضویت کانال درخواهند آمد.
تبلیغات کلیکی تلگرام
نوع دیگری از تبلیغات تلگرامی تبلیغات کلیکی است . همان طور که از نام آن پیداست به ازای تعداد کلیکهایی که روی تبلیغ شما میشودباید هزینه بپردازید. بنابراین این روش هم از جهاتی میتواند مقرون به صرفه باشد حتی شاید بتوان گفت نسبت به تبلیغات بازدیدی اقتصادیتراست . اما این هم مشکلات خاص خود را دارد.
بزرگترین مشکل در تبلیغات کلیکی این است که برای آگاهی از تعداد کلیکهایی که روی تبلیغتان میشود نیاز به نصب سامانههای خاصی دارید. توجه داشته باشید که کیفیت سامانههای مختلف با هم یکینیست و باید از یک سامانه با کیفیت استفاده کنید تا آمار دقیقتری به شما نمایش دهد.
چگونه بهترین کانالهای تلگرامیِ مرتبط با هر موضوع را شناسایی کنیم؟
همان طور که گفته شد بهترین کانالهای تلگرامی برای ارسال تبلیغات شما کانالهایی هستند که موضوعی متناسب با کسب و کار خودتان داشته باشند؛ چراکه معمولاً مشتریان بالقوه شما عضو همین کانالها هستند و احتمال اینکه با مشاهده تبلیغ، به عضویت کانال شما هم دربیایند بالاتراست .
توصیه میشود برای اینکه کیفیت کانالی که در آن تبلیغات خود را منتشر میکنید از کیفیت بالایی برخوردار باشید چند روزی عضو کانال باشید و کیفیت پستهای آن را بررسی کنید. ببینید آیا مخاطب شما این پستها را میپسندد؟ آیا پستهایی که در این کانال منتشر میشود تناسبی با برند شما دارد؟ سپس نسبت به رایزنی جهت انتشار تبلیغ اقدامکنید.
برای شناسایی این نوع کانالها از روشهای زیراستفادهکنید:
۱- عضویت در کانال تلگرام سایتها
کافی است کلیدواژه کسب و کارتان را در گوگل سرچ کنید و وارد سایتهایی که در صفحه نتایج نمایش داده میشودشوید. شبکههای اجتماعی این سایتها را بررسی کنید. معمولاً یک کانال تلگرامی هم باید داشته باشند. در صورت وجود کانال تلگرام، عضو کانال شوید و بعد ازبررسی همه جوانب، برای انتشار تبلیغ با مدیرکانال وارد گفتگوشوید.
۲- عضویت در کانال تلگرام پیجهای اینستاگرام
همین مسئله در مورد پیجهای اینستاگرام هم صدق میکند؛ بنابراین میتوانید به راحتی موضوع مورد نظرتان را در اینستاگرام جستجو کرده و در صورت وجود کانال تلگرامی – که معمولاً در بیو نوشته میشود – عضو آن شوید.
۳- کمک گرفتن از کانالهای تلگرامی دیگر
اگر در کانالهای دیگری عضو هستید احتمال دارد با مشاهده روزانه پستها به پستها تبلیغاتی از جنس کسب و کار خودتان نیز برخورد کنید. در این صورت بیمعطلی عضو کانال شده و مراحلی که در مورد کانال تلگرام سایتها گفته شد را انجام دهید.
۴- کمک گرفتن از سایتهای معرفی کانال تلگرامی
بعضی از سایتها مانند سایت telegramcanal با هدف معرفی کانالهای تلگرامی ایجادشدهاند. برای پیدا کردن سایتهای بیشتر میتواند عبارتهایی مانند «معرفی کانالهای تلگرامی» را گوگل کنید. این سایتها معمولاً کانالهای تلگرامی را بر اساس موضوع فعالیتشان دستهبندی کردهاند. در نتیجه به راحتی میتوانیدکانالهای فعال در زمینه مورد نظرتان را پیدا کنید.
مزایای تبلیغات تلگرامی
در کل تبلیغات از هر کانالی که باشد برای هر کسب و کاری یکی از ضروریات است . فرض کنید شما یک فروشگاه در یک کوچه خلوت داشته باشید، در این صورت مشتریان از کجا باید بدانند در انتهای این کوچه مغازهای است که میتواند نیازهای آنها را رفع کند؟ به این فکر کنید که اگر متوجه شوند حتی شاید خوشحال هم بشوند چراکه احتمالاً دیگر نیازی به طی مسافتی طولانی برای پیدا کردن نیازهایشان در بازاری به این بزرگی و عظمت نخواهند داشت. به علاوه گستره انتخابهای ایشان وسیعترخواهد شد و میتوانند اجناس مغازه شما را هم جز گزینههای انتخابشان در نظر بگیرند.
در مورد تبلیغات تلگرامی هم قضیه به همین صورتاست . به خصوص با سبک جدیدزندگی که کرونا برای همه ما به وجود آورده بسیاری از کارها اینترنتی و موبایلی انجام میشوند. کاربران ترجیح میدهند در خانه بنشینند و هر چه نیاز دارند را در لپتاپ و موبایلشان بیابند. در این میان یکی از کاربردیترین اپلیکیشنها در میان ایرانیان بعد از اینستاگرام، تلگرام است . کاربران زیادی هر شب بعد از فراغت از کارروزانه برای رفع خستگی هم که شدهسری به کانالهای تلگرامیشان میزنند. بنابراین به جرئت میتوان گفت تبلیغات در تلگرام از ضمانت بالایی برخوردار خواهد بود.

اگر شما هم صاحب یک کسب و کار در اینستاگرام هستید، حتمااحساس کردهاید به تبلیغات در اینستاگرام نیاز دارید تا بیشتر دیده شوید و فروش بیشتری داشته باشید. اینستاگرام محبوب ترین شبکه اجتماعی در ایراناست و بیش از 30 میلیون کاربرایرانی با علایق مختلف در آن فعال هستند. اینروزها کمتر کسی را میبینیم که در اینستاگرام اکانت نداشته باشد و هر روز اینستاگرامش را چک نکند. آمار جالب تر اینکه 75% از افراد به تبلیغات در اینستاگرام واکنش نشان میدهند و بیش از یک سوم کاربران اینستاگرام تا به حال حداقل یک خرید از اینستاگرام داشتهاند. پس چرا خودمان را از فروش بیشتر در اینستاگرام محروم کنیم؟ البته شاید انواع تبلیغات در اینستاگرام را امتحان کرده باشید اما نتیجه دلخواهتان را نگرفته باشید. ناامید نشوید، ما در تیم نشانت انواع روش های تبلیغ در اینستاگرام را به شما معرفی کنیم تا خودتان بهترین روش تبلیغ در اینستا برای کسب و کارتان را انتخاب کنید.

انواع روش های تبلیغ در اینستاگرام
تبلیغ در پیج های اینستاگرام
تبلیغ در پیجهای پربازدید اینستاگرام یکی از موثرترین و آسانترین راه های افزایش فالوور اینستاگرام و افزایش فروش در اینستاگرام است. شما بنر تبلیغاتی خود را آماده میکنید، با یک کپشن یا لینک به ادمین پیج میدهید و بعد از توافق قیمت، تبلیغ سر ساعت در پیج اینستاگرام موردنظرتان منتشر میشود. اما این چیزی نیست که به آن تبلیغات موثر در اینستاگرام بگوییم. بخش مهم کار پیدا کردن پیج مناسب برای اهداف تبلیغاتی شماست که در ادامه بیشتر به آن میپردازیم.
تبلیغات اینفلوئنسرهای اینستاگرام
اینفلوئنسرها، افراد معروف در اینستاگرام هستند که فالورهای زیادی دارند. حتما چیزهای خوب و بد زیادی در مورد تبلیغات با اینفلوئنسرها شنیدهاید. چیزی که مشخص است این است که تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام اگر به شکل درستی انجام شود نتیجه میدهد. اینفلوئنسرها میتوانند به راحتی اسم شما را بر سر زبانها بیندازند، برند شما را محبوب کنند و برایتان بفروشند. برای اینکه کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ موفق داشته باشید پیشنهاد میکنیم با مشورت تیم حرفهای نشانت این کار را انجام دهید.
تبلیغات اسپانسر اینستاگرام
تبلیغات اسپانسری اینستاگرام توسط خود اینستاگرام و به صورت پست یا استوری انجام میشود؛ یعنی نیازی به پیدا کردن پیج مناسب خود ندارید. بنر یا ویدیوی خود را در اختیار اینستاگرام قرار میدهید و خیلی از فیلترها مثل کشور، شهر، سن، جنسیت و حتی علاقمندی را انتخاب و هدفگذاری میکنید. دو روش پرکاربرد این نوع تبلیغ هم تبلیغات بر اساس تعداد کلیک و بر اساس دفعات نمایش است که هزینه آن هم به ازای هر کلیک توسط کاربر و هر 1000 نمایش تبلیغ محاسبه میشود. اما زیاد خوشحال نشوید چون هزینه این نوع تبلیغات به صورت دلاری به خود اینستاگرام و توسط داشبورد تبلیغات فیسبوک انجام میشود و با یک حساب سرانگشتی برای نرخ تبدیل ارز، احتمالا اصلا برای شما بهصرفه نیست. اول دور زدن تحریمهایی که بر سر راه شماست داستان خودش را دارد و بعد برای اجرای تبلیغات اسپانسری اینستاگرام هم باید دنبال واسطه باشید.
استفاده از ربات های اینستاگرام
احتمالا قبلا به فکر استفاده از ربات های اینستاگرام افتادهاید یا شاید هم استفاده کردهاید. رباتهایی از قبیل ربات افزایش فالوور، ربات فالو آنفالو، ربات لایک، ربات کامنت، دایرکت اتوماتیک اینستاگرام یا ربات ویور اینستاگرام شاید نظرتان را جلب کند و مدتی هم از آنها نتیجه بگیرید، اما این نتایج خیلی سریع و زودگذر هستند و در درازمدت آسیبهای خودش را نشان میدهد. آسیبهایی از جمله پایین آمدن نرخ تعامل کاربران شما با پستها، آنوقت است که کار از کار گذشته و باید به فکر حذف کردن فالوور فیک پیج اینستاگرام خود بیفتید. شاید رباتها با شعارهایی مثل جذب مخاطب مناسب پیج شما، هشتگ و لوکیشن مد نظر شما یا جذب فالوور واقعی کمی هدفمندتر شده باشند، اما هوش مصنوعی اینستاگرام و الگوریتم اینستاگرام را دست کم نگیرید. خیلی زود میفهمد شما عادتهای ربات گونه دارید و ممکن است پیج اینستاگرام شما را محدود یا مسدود (بن) کند. پس استفاده از رباتهای اینستاگرام را به شما توصیه نمیکنیم.
راهنمای تبلیغات در اینستاگرام
همانطور که گفتیم پیدا کردن پیج مناسب برای تبلیغات در اینستاگرام ریزهکاریهای خاص خودش را دارد. با هم چند ویژگی یک پیج بزرگ اینستاگرامی مناسب تبلیغ در اینستاگرام را مرور میکنیم تا در اجرای اینستاگرام مارکتینگ موفق عمل کنید
فالوورهای زیادی داشته باشد
به پیجهایی تبلیغ دهید که فالوور زیادی دارند، محبوب هستند، بهواسطه تبلیغ در آن افراد بیشتری با برند شما آشنا میشوند و البته هزینه کمتری هم به نسبت رقبایشان از شما دریافت میکنند. اما هر گردی گردو نیست پس هر پیجی که فقط تعداد فالوورهایش زیاد بود، پیج پرطرفدار اینستاگرام نیست. شاید فالوور فیک یا تقلبی خریده باشد، پس اگر حس کردید با یک پیج فیک روبرو هستید دست نگه دارید.
فیک یا تقلبی نباشد و نرخ تعامل خوبی داشته باشد
فهمیدن فیک بودن یک پیج کار خیلی سختی نیست. نرخ تعاملش را چک کنید. کافیست یک بار این موارد را چک کنید:
تعداد لایک:
تعداد لایکهای پستهایش متناسب با تعداد فالوورهایی باشد که دارد، تعداد فالوورهایش را در 16% ضرب کنید، عدد به دست آمده باید نزدیک به تعداد لایکهایش باشد. در واقع بطور میانگین 16% فالوررهای یک پیج، پستهای آن را لایک میکنند.
لیست فالوور:
ممکن است پیجی لایک خریده باشد. پس سری به فالوورهاش بزنید، اگر بیشتر فالوورهای آن بدون عکس است پس حتما آن پیج فیک است.
نرخ تعامل:
کامنتها و تعامل با پیج را چک کنید. تعداد کامنتها باید تعداد معقولی باشد. مثلا از یک پیج 100 هزارتایی بعید است 5 تا کامنت داشته باشد. چک کنید خود کامنتها هم تکراری یا شبیه بات نباشد.
فالووینگ:
معمولا پیج های واقعی و حرفهای تعداد فالووینگ کمی دارند و معمولا زیر 1000 تاست اگر بیشتر از این بود به آن پیج شک کنید.
یک پیج تخصصی باشد
سعی کنید پیجی را برای تبلیغ انتخاب کنید که برای آیندهاش هدف دارد، محتوای مناسبی تولید میکند و فالورهایش تعامل خوبی با آن دارند. پیجی را انتخاب کنید که بیشترین نزدیکی را به مخاطب هدف شما از لحاظ علاقمندی و … دارد.
فالوور مشترک کمتری داشته باشد
برای ما که مدتهاست تبلیغات اینستاگرام انجام میدهیم، پیش آمده که بفهمیم ادمین 10 پیج یک نفر است. این پیج ها معمولا با شات کردن یکدیگر بالا آمدهاند و فالور مشترک زیادی دارند. پس باهوش باشید و با بهترین پیج یک نفر کار کنید و فریب تخفیف پکیج های تبلیغات اینستاگرام او را نخورید.

برای راهاندازی یک کسب و کار در اینستاگرام و تجربه یک بازاریابی اینستاگرامی موفق ، ابتداهدف اینستاگرامی خود را مشخص کنید. هدف شما از راه اندازی تجارت در اینستاگرام ، بازاریابی ، برندینگ و فروش بیشتر است .
آیا میخواهیدمحصولات یاخدمات خود را از طریق اینستاگرام به مشتریان ارائه دهید و یاصرفا می خواهید برندسازی کنید؟
کاری که همچنان بسیاری از صاحبان صفحات تجاری در اینستاگرام به انجام آن پافشاری میکنند این است که تمایل بسیاری به ” توضیح دادن بیش از حد ” در مورد تجارت ، محصولات و خدمات خود دارند.
اگر برای تجارت وارد اینستاگرام شده اید ، این موضوع را همیشه به یاد داشته باشید که اینستاگرام ، یک شبکه اجتماعی بر پایه عکس و ویدئواست و چیزی که بسیاری از کاربرانگوشی های موبایل از آن بیزارند نوشته های طولانی است .

کاربران اینستاگرام بیشتر از آنکه بخوانند ، علاقه مند به دیدن عکس و ویدئو هستند. در واقع اینستاگرام بیشتر این امکان را به شما میدهد که محصولات خود را نمایش دهید ، نه آنکه با نوشتن متن از آنها تعریف کنید.
ما برترین روش و هدفمندترین متد تبلیغات در اینستاگرام در زمینه تمامی روشهای تبلیغ در اینستاگرام ، افزایش فالوور اینستاگرام ، تبلیغ پیج اینستاگرام و… را در ایران تبلیغ به شما معرفی می کنیم.
ساخت صفحه مناسب برای تجارت در اینستاگرام
قدم اول
انتخاب نام کاربری و عکس پروفایل
انتخاب یوزرنیم و عکس پروفایل صفحه تجاری خود را مانند تابلوی بالای درب یک فروشگاه در نظر بگیرید!
صفحه شما باید در نتیجه ی جستجوی کاربرانی که در اینستاگرام دنبالتان میگردند ، زودتر از بقیه به چشم بخورد یا بهتر است بگوییم کاربران را جذب خودکند ، حتی اگرصفحه شما در نتیجه ی جستجو اول نباشد!
انتخاب نام کاربری:
اگرصفحه تجاری شما مربوط به برندی است که پیش از این فعالیت داشته و شناخته شده است و حال می خواهیدکارخود را در اینستاگرام گسترش دهید ، نام کاربری صفحه خود را به هماناسم برندتان ثبت کنید و هیچ حرف دیگری به آن اضافه نکنید. مثل “INSTAGRAM”.
اما خبر بد اینکه ممکن است آن نام کاربری که به اسم برند شما است قبلا توسط کاربر دیگری ثبت شده باشد که در نتیجه امکان ثبت آن برای شما فراهم نیست.
در چنین شرایطی، انتخاب نام هایی به مانند زیر اشتباه است:
_instagram یا instagram_ یا .instagram و…
اما میتوانید از چنین الگوهایی استفاده نمایید:
instagramoriginal یا instagramofficial یا instagram1
“۱”، “official” و “original” موارد رایجی هستند که توسط افراد و برندهای مشهور مورد استفاده قرار میگیرند.
انتخاب عکس پروفایل:
بهتر است تصویر پروفایل شما لوگوی اختصاصی کسب و کارتان باشد. به هیچ وجه از عکس های کپی برای پروفایل خوداستفاده نکنید، شما با این کار اعتبار کسب و کارخود را پایینمی آورید و تا حدودی باعث کاهش اعتماد مشتریان میشوید.
قدم دوم
آمادهسازی ظاهر صفحه
فیلد ” Name ” :
شاید شما هم مانند بسیاری دیگر، در انتخاب نام برای صفحه خود سهل انگار باشید.
اما بهتر است بدانید که نام صفحه اینستاگرام شما ، بخش قابل توجهی از سریعتر پیدا شدن صفحه شما توسط کاربران و بهتر دیده شدن در نتیجه جستجوی اینستاگرام را رقم میزند.
فیلد ” bio ” :
این فیلد که مخفف واژه Biography میباشد ، از شما میخواهد که توضیحی درباره کسب و کارتان بدهید. این بخش ، قسمت مهم دیگر در آماده سازی صفحه تجاری شما است . از قضا این بخش هم تاثیر بسیاری در نتایج جستجوی اینستاگرام دارد.
فیلد ” Website ” :
در این فیلد بسته به هدف گذاری صفحه اینستاگرام خود، آدرس وبسایت یا تلگرام خود را وارد کنید.

قدم سوم
پستگذاری
بسیاری از صاحبان کسب و کار ، اینستاگرام را با مجلات تبلیغاتی و تراکت هایی که جلوی درب خانه ها میگذارند یا در خیابان پخش میکنند اشتباه میگیرند!
هدف شما از راه اندازی یک صفحه تجاری اینستاگرام ، معرفی محصولات و برند خود و فروش بیشتر آنها است ، پس چرا به جای به اشتراک گذاشتن تصاویر جذاب درباره تجارت خود، اعلامیه منتشر میکنید و یا کارتان را تبلیغ میکنید!
اگر محصولاتی ارائه میدهید ، تصاویر جذاب از محصولات خود تهیه کنید و آنها را به اشتراک بگذارید.
برای پیشرفت در کسب و کار خود از متخصصین و مشاورین ما کمک بخواهید
قدم چهارم
جذب فالوور
حال که یک صفحه تجاری ایده عال برای خود راه اندازی کرده اید ، با خیال راحت به تبلیغات و جذب فالوور بپردازید تا یک تجارت آنلاین بینظیر و عالی را تجربه کنید.
نحوه صحیح پست گذاری برای تجارت در اینستاگرام
اینکه چگونه پست بگذارید ، کاملا بستگی به خود شما دارد و البته شما بهتر از هرکس دیگر در مورد کسب و کار خود اطلاعات دارید. هرچه خلاق تر و متفاوت تر باشید ، برای تجارت در اینستاگرام موفق تر خواهید بود ، به شرط آنکه همواره موارد زیر را در پست گذاشتن در نظر داشته باشید.
تهیه عکس
اگر محصولاتی برای فروش دارید، عکس های جذاب و باکیفیت از هریک از آنها تهیه کنید.
رنگارنگ بودن ، کمی تند بودن رنگ ها و خلاقیت در عکسبرداری؛
اینها مواردی هستند که با آنها میتوانید کاربران را مبهوت خود کنید.
اگر تجارت شما شامل فروش و ارائه خدمات غیر کالایی است ، درباره هرکدام از خدمات خود یک عکس جذاب و تاثیرگذار تهیه کنید. سپس عنوان هر یک از خدمات را در فضای مناسبی از تصویر درج کنید ، در واقع از چند کلمه یا نهایتا یک جمله کوتاه به عنوان موضوع یا توضیح خدمات استفاده کنید و مهمترین اطلاعات محصول را به صورت مختصر و ریزتر در فضاهای خالی دیگر عکس بگنجانید.
در نهایت چیزی که باید در نگاه اول در ذهن کاربر تاثیر غالبی داشته باشد ، یک عکس جذاب است که دارای یک عنوان وسوسه کننده برای تجارت در اینستاگرام میباشد.
نوشتن کپشن
در بخش ” caption ” یا توضیحات پست، اطلاعات کافی و البته مختصر درباره محصولات یا خدمات خود بنویسید ، این اطلاعات میتواند شامل کارایی، ویژگی ، رنگ بندی ، کد و قیمت محصول باشد.
دقت داشته باشید که اگر شما یک پست درباره محصول خود در صفحه اینستاگرام تان گذاشته اید که فالوورهایتان در قسمت نظرات آن سوالات تکراری پرسیده اند ، نتیجه بگیرید که بخش کپشن را به خوبی پر نکرده اید.
قسمت نظرات پست های یک صفحه موفق برای تجارت در اینستاگرام ، باید پر از نوشته هایی با مضمون ” ا براز علاقه برای خرید ” و ” رضایت از خرید ” باشد.
قیمتگذاری
این کاملا بستگی به نوع کسب و کار شما دارد که بخواهید برای هر یک از محصولات یا خدمات خود در صفحه اینستاگرام تان قیمت درج کنید یا نه!
اما به طور کلی برای صفحات تجاری همچون پوشاک ، بدلیجات ، گوشی موبایل و… که با سیل عظیمی از سوالات تکراری در خصوص قیمت محصولات مواجه میشوند ، پیشنهاد میشود که مبلغ در عکس یا کپشن ذکر شود.
در خصوص کسب و کارهای دیگر ، چنانچه قیمت محصولات یا خدمات شما از دید مشتریان بسیار مناسب به نظر میرسد و قابل توجه است، خوب است آن را در عکس یا کپشن وارد کنید.
البته معمولا در صفحات تجاری ” ایرانی ” رایج نیست که مبلغ محصولات یا خدمات در خود عکس درج شود ، چراکه تغییر قیمت بسیار اتفاق می افتد و در چنین حالتی امکان ویرایش وجود ندارد ، لذا در صورت تغییر قیمت محصولات یا خدمات ، ادمین صفحه مجبور است مجددا پست های ویرایش شده را در صفحه قرار دهد که موجب از دست رفتن بسیاری از خصوصیات ، از جمله ، لایک ها و کامنت های قبلی میشود.
در نتیجه بخش کپشن که قابل ادیت کردن میباشد ، گزینه بهتری برای درج مبلغ است.

موبایل مارکتینگ یکی ازروش های جدید و بسیار پر نفوذ در کسب و کار اینترنتی مدرن می باشد که فرصت های بسیاری را برای مشاغل گوناگون فراهم کرده است. اینکه چرا باید هر تجارت آنلاینی به این مبحث توجه ویژه ای داشته باشد کاملاً مشخص و واضح است . تعداد کاربران اینترنتی در حال افزایش است و تقریباً بیش از نیمی از این کاربران صاحب یکی ازموبایل های هوشمند امروزی هستند و بسیاری از فعالیت های خود را از کامپیوترهای شخصی به موبایل هایشان مرجوع کرده اند. همین موضوع، بستر داغ و پرسودموبایل ها در زمینه بازاریابی اینترنتی را نشان می دهد.
در این زمینه اپلیکیشن ها و برنامه های گوناگونی عرضه شده اند. این بارمی خواهیم به پرمخاطب ترین برنامه و پیام رسان مورداستفاده توسط ایرانیان اشاره کنیم و دلایل محکم و ثابت شده ای از این که چرا باید از این پیام رسان برای مقاصد تجاری استفاده کرد را بازگو کنیم. موضوع مورد بحث ما، پیام رسان محبوب تلگرام (Telegram) می باشد.
تلگرام نه تنها یک پیام رسان حرفه ای و پر سرعت است ، بلکه یک شبکه اجتماعی پرمخاطب و بستری مناسب برای فعالیت های متنوع است . یکی از این فعالیت ها که از قضا بازخورد بی نظیری به همراه داشته است ، فعالیت های تجاری و اقتصادی می باشد. هم اکنون صد ها وب سایت و هزاران مشاغل مختلف از طریق سیستم کانال های تلگرام در حال فعالیت تجاری هستند. این برنامه چند منظوره، راه را برای صاحبان مشاغل و کارآفرینان کسب و کارهای آنلاین هموار می کند.
اگرچه در این زمینه برنامه های مشابه دیگری نیز وجود دارند امادلیل اینکه ما تلگرام را انتخاب کرده ایم، پتانسیل بالا و ویژگی های کاربردی آن است که در دیگر شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها به اینصورت در دسترس نیست. همچنین شایان ذکراست که در حال حاضر با داشتن بیش از 45 میلیون کاربر فعال در ایران، تلگرام پرمخاطب ترین پیام رسان مورداستفاده ایرانی ها به حساب می آید. بنابراین نیازی به جذب مخاطب و معرفی این پیام رسان به مشتریان نیست.
ویژگی هایی دارد که آن را از دیگر پیام رسان های مشابه متمایز کرده است. ویژگی هایی که برای فعالیت های تجاری شما مفید و بسیار سودآور خواهند بود. در ادامه به 10 ویژگی برتر + 6 ویژگی انحصاری این پیام رسان قدرتمنددر این زمینه اشاره می کنیم و دلایل اینکه چرا باید از خرید ممبر تلگرام به منظور پیشرفت تجارت خوداستفاده کنیم را شرح می دهیم.
تلگرام کاملاً رایگان است
مهم نیست که روزانه چقدر از این پیام رسان استفاده می کنید و چه مقدار اطلاعات از طریق آن ارسال یا دریافت می کنید. هیچ هزینه ای برای استفاده از تلگرام وجود ندارد. نکته قابل توجه اینجاست که بر خلاف برخی دیگر از پیام رسان های مشابه، تلگرام هیچ محدودیتی از لحاظ زمانی و حجم اطلاعات ندارد و اطلاعات چت های شما تا همیشه روی سرورهای تلگرام ذخیره خواهند شد. به جز این موارد، تلگرام امکان ارسال و به اشتراک گذاری متن، عکس، ویدئو و آهنگ و فایل های صوتی را فراهمکرده است. این یعنی شما از هیچ لحاظی برای برقراری ارتباط محدود نیستید. همین مورد نکته ای مهم در زمینه تجارت آنلاین محسوب می شود؛ چرا که می دانیم فایل های رسانه ای بخشی جدا نشدنی از فعالیت های تجاری و آنلاین می باشند.
گروه بندی ها
خیلی از کارآفرینان و مشاغل گوناگون در گروه های مختلفی فعالیت تجاری دارند. تلگرام به اینافراد این امکان را می دهد تا بتوانند در گروه بندی های مختلف به فعالیت های مجزا بپردازند. از این طریق شما می توانیدفعالیت های خود را برنامه ریزی کرده و از چندینراه ارتباطی متنوع، به تجارت آنلاین خود رونق دهید. این گروه ها می توانند در مواردمتفاوت دسته بندی شوند. شما می توانیدگروه های خود را از لحاظ سنی، علائق کاربران، فعالیت های منطقه ای و … دسته بندی کنید و بدون کوچک ترین تأخیر پیام ها و اعلانات خود را در آن ها انتشار دهید.

مشارکت کاربران
حجم وسیع حضور کاربران در پیام رسان تلگرام باعث شده است تا قابلیت بهره مندی از مشارکت کاربران به منظور افزایش شهرت و پیشرفت برند فراهم شود. شما می توانید از حضور و همکاری آن ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. برای مثال می توانید از آن ها بخواهید تا با معرفی محصولات شما در سطح تلگرام و دیگر گروه ها شما را محبوب تر و معروف تر کنند. برای ترغیب آن ها می توانید از کمپین های مختلف استفاده کرده و در ازای معرفی و به اشتراک گذاری برند ، محصول یا سرویس های شما، به آن ها جوایزی اهدا کنید. همیشه کاربران زیاد و فعالی هستند که چنین همکاری هایی را انجام دهند و گستردگی تلگرام زمینه ساز این همکاری خواهد بود.

تردیدی نیست که وقتی فعالیت های پیج اینستاگرام افزایش پیدا می کند، مدیریت محتوا فعالیت های پیج اینستاگرام نیازمند استفاده و خرید ربات اینستاگرام است .
برخلاف تصور بسیاری از افراد ربات اینستا تنها به منظورافزایش فالوور اینستاگرام ساخته نشده است و بسیاری از فعالیت های دیگر برای بالا بردن اعتبار پیج را می تواند انجام دهد.
ربات اینستاگرام یک نرم افزار هوشمند تحت وب است که با داشتن قابلیت ها و ابزارهایی برنامه نویسی شده و با معرفی پیج اینستاگرام بازدید از پیج را افزایش می دهد.
در واقع این افزایش بازدید پیج اینستاگرام است که می تواند باعث جذب بیشتر فالوور اینستاگرام و افزایش فالوور شود و در کنار ان افزایش لایک، کامنت و ویو و غیره پیج را نیز بالا می برد.
مزیت های خرید ربات اینستاگرام
کار در فضای مجازی نه تنها زمان کافی نیاز دارد بلکه قدرت تشخیص بسیار بالا و سرعت عملکرد زیادی را نیز می طلبد تا بتوانیم بهترین فیدبک و یا بهترین دستاورد را داشته باشیم.
صرف داشتن یک پیج اینستاگرام و انتشار چند محتوا نمی تواند باعث جذب فالوور و کاربر اینستاگرام شود تا با ورود به پیج شما و بازدید از محتواهای شما باعث اعتبار بیشتر و برند سازی در اینستاگرام برای شما شود.
در دنیای اینستاگرام استفاده از فرصت ها و شناخت مخاطب و کاربر هدف از اهمیت زیادی برخوردار است و دانش فالوور واقعی می تواند ارزش برند شما را بیشتر کند.
اگر فقط داشتن یک عدد مشخصه اعتبار اینستاگرام بود بسیاری برای افزایش فالوور نیازی به خرید ربات اینستاگرام نداشتند ولی وقتی فالوور واقعی هدف باشد خرید ربات می تواند یک هدف باشد.
بصورت کلی به دلایل زیر و یا مزایای زیر است که بسیاری از افراد به دنبال خرید ربات اینستاگرام هستند:
بزرگترین مزیت خرید ربات اینستاگرام افزایش فالوور واقعی اینستاگرام است. فالوور واقعی و فعال اینستاگرام کسی است که دارای یک اکانت اینستاگرام است و در روز حداقل نیم ساعت در اینستاگرام حضور دارد.
در واقع فالوور واقعی اینستاگرام برای پیج های اینستاگرام کسی است که واقعا پست را مشاهده می کند ، لایک می کند، ویو می کند و احتمالا حتی کامنت می نویسد.
با این فالوور فعال و واقعی اینستاگرام است که رشد پیج اینستاگرام به راحتی اتفاق می افتد و توسط اینستاگرام دیده می شود.
خرید ربات اینستاگرام می تواند با شناسایی این نوع کاربران و بازدید و لایک و کامنت نویسی برای این نوع کاربران آنها را جذب پیج اینستاگرام کند و با این کار خرید فالوور واقعی اینستاگرام داشته باشد.
- افزایش فالوور علاقمند به پیج اینستاگرام با خرید ربات اینستاگرام
فالوور علاقمند به پیج اینستاگرام بدون تردید همه محتواها را تماشا می کند، لایک می کند و درصد احتمال مشارکت در کامنت نویسی و اظهار نظر برای هر پست بیشتری دارند.
یکی از اتفاق های مهم برای پیج اینستاگرام هر فردی این است که فالوورهای پیج آن به محتواهای این پیج علاقمند باشند.

خرید ربات اینستاگرام این مزیت کلیدی را دارد که به دنبال کاربرانی خواهد بود که با در نظر گرفتن هشتگ ها و کامنت ها و نوع علاقمندی هایی که دارند نشان می دهند که به محتوای پیج شما علاقه دارند.
مهم تر اینکه فالووری که توسط ربات اینستاگرام به پیج علاقمند می شود ، بدون اجبار و کاملا با علاقه و تمایل خود اقدام به فالو کردن پیج شما می کند و این یعنی فالوور علاقمند به پیج اینستاگرام.
- خرید ربات اینستاگرام می تواند فالوور منطقه ای برای شما داشته باشد
برای بسیاری از کسب و کارها اولین و شاید مهم ترین اولویت آنها این باشد که در منطقه و شهر خودشان شناخته شوند و به محبوبیت و اعتبار برسند.
این کار بخصوص در فضای مجازی بسیار دشوار است زیرا شناخت این افراد با تاکتیک های زیادی امکان پذیر است که بصورت دستی قاعدتا امکان پذیر نیست.
اما خرید ربات اینستاگرام و استفاده از ربات اینستاگرام هوشمند این کار را ساده کرده است. در واقع ربات به راحتی و با توجه به محدوده جغرافیایی می تواند فالوور را انتخاب کند.
برای این کار کافی است که دکمه تنظیمات منطقه ای ربات را روی منطقه و شهر مورد نظر تنظیم کنید تا ربات تنها برای فالوورها و کاربران اینستاگرامی که در این منطقه هستند هدف گذاری کند.
- با خرید ربات اینستاگرام فرصت خود را برای بالا بردن کیفیت محتوا افزایش دهید
وقتی قرار باشد همه کار را خودتان انجام دهید فرصت کمی خواهید داشت که زمان کافی برای تولید محتوا اینستاگرام بگذارید.
برای تولید محتوا هر چند بسیاری این کار را برون سپاری می کنند اما یکی از بهترین راه ها این است که زمان کافی داشته باشید.
البته حتی در صورت برون سپاری تولید محتوا اینستاگرام باز هم برای بهینه کردن مطالب و پیج خود نیاز به زمان کافی خواهید داشت.
با خرید ربات می توانید کار افزایش فالوور ، جذب فالوور، انتظار محتوا، کامنت نویسی، لایک کردن، ویو کردن، دایرکت دادن و مشارکت در گفتگو ها و غیره را به ربات اینستاگرام واگذار کنید تا خودتان وقت بیشتری داشته باشید.
- افزایش سریع فالوور اینستاگرام با خرید ربات اینستاگرام
از مهم ترین دلایل خرید ربات اینستاگرام این است که می دانیم ربات محدودیت های انسان را ندارد و می تواند بدون وقفه کار کند و تمامی فعالیت هایی که برای افزایش فالوور است را نیز می تواند انجام دهد.
در واقع بعد از خرید ربات اینستاگرام شما می توانید با تنظیم سرعت ربات اینستاگرام و در کنار آن استفاده از محتوای با کیفیت و مناسب به راحتی کار جذب فالوور را انجام دهید.
در این حالت توصیه می شود که سرعت ربات اینستاگرام را در ابتدا روی سرعت کم و بعد از این که کمی جذب فالوور اینستاگرام داشتید سرعت را بالا ببرید.
ربات با استفاده از تنظیمات سرعت حتی در حالت سرعت کم متناسب با محدودیت هایی که اینستاگرام دارد عمل می کند و با لایک، کامنت، دایرکت، ویو و غیره کار جذب فالوور را انجام می دهد.
هر چه تعداد فالوور افزایش پیدا کند می توانید سرعت ربات را نیز افزایش دهید زیرا داشتن فالوور زیاد سرعت بیشتر عملیات های مختلف در اینستاگرام را توجیه می کند.
اما با این حال در نظر داشته باشید که خرید ربات اینستاگرام زمانی می تواند در افزایش فالوور نتیجه بسیار خوبی به همراه داشته باشد که محتوای پست های شما هم با کیفیت باشد.
در اصل وقتی کاربری توسط ربات اینستا به سایت شما جذب می شود برای اینکه شما را فالوو کند نیاز دارد تا محتوای با کیفیت و خوبی از شما ببیند.

یک کدام ازوسیع ترین سوال های این روز ها برای صاحبین کسب و فعالیت و یا این که عده ای که دارنده تخصص و توان های خاصی می باشند این میباشد که چه طورمیتوانند به کسب درآمد از اینستاگرام برسند؟ دراین مقاله نگاه کوتاهی به تاثیر تعامل مشتریان و یا این که فالوور اینستاگرام بر کسب درآمد از اینستاگرام خواهیم داشت.
اینستاگرام ، یک شبکه برای کسب درآمد
تردیدی نیست اگرصاحب کسب و کاری باشید و یا اینکه دانشخوبی داشته باشید می توانید از شبکه های اجتماعی بخصوص اینستاگرام به عنوان یک منبع کسب درآمد استفاده کنید.
مردم در تمامطول روز در شبکه های اجتماعی و بخصوص اینستاگرام بصورت آنلاین در حال پرسه زدن هستند. و به دنبال مطالب آموزنده و یا مطالب و تصاویر خاص می گردند.
بسیاری از مشاغل و سازمان ها از این اعتیاد روز افزون مردم برای تبلیغات محصولات و خدمات و مشاغل خوداستفاده می کنند. برخی از این شرکت ها و سازمان ها خودشان با راه اندازی یک پیج اینستاگرام و برخی با سپردن تبلیغاتشان به افرادی که موفق به جذب فالوور زیاد شده اند این تبلیغات را انجام می دهند.
آنچه که مسلم است این است که برای موفقیت در اینستاگرام واقعا به تخصص و دانش نیاز دارید. و مهمتر اینکه با رقبای زیادی باید رقابت کنید.
بیشتر بخوانید: کسب درآمد از اینستاگرام: چگونه از اینستاگرام کسب درآمد کنیم
کسب درآمد از لایک و فالو اینستاگرام
به رسمیت شناختن و موفقیت در اینستاگرام را تعداد فالوور اینستاگرام مشخص می کند. هر چه افزایش فالوور بیشتری داشته باشید در موفقیت و اعتبار اینستاگرام خود جلوتر خواهید بود. برخی برای به دست آوردن فالوور بیشتر اقدام به خرید فالوور اینستاگرام می کنند.
این فالوور ها می توانند واقعی یا فیک باشند. خرید فالوور فیک اینستاگرام و یا فالوور غیر واقعی اینستاگرام، اگرچه اعتبار پیج را افزایش می دهد. اما باز هم برای افزایش رتبه پیج اینستاگرام نیاز به فعالیت های دیگر.
چرا خرید فالوور اینستاگرام؟
افزایش فالوور واقعی اینستاگرام و یا افزایش لایک اینستاگرام بسیار هزینه بردار است. بخصوص در ابتدای مسیر موفقیت که نیاز به افزایش فالوور واقعی و فعال اینستاگرام دارید میزان رشد پیج شما به مراتب کمتر از زمانی خواهد بود که تعدای فالوور داشته باشید. به همین دلیل است که داشتن فالوور به میزانی مشخص در ابتدای راه اندازی پیج اینستاگرام، می تواند در موفقیت شما بسیار موثر باشد.
از این رو افراد حرفه ای در اینستاگرام، در ابتدای راه اندازی پیج اینستاگرام اقدام به خرید فالوور اینستاگرام می کنند. سپس در گام بعدی، با خرید بسته های تکمیلی مانند لایک، کامنت و ویو اعتماد فالوورهای اینستاگرام را به خود جذب می کنند. این اعتماد به وجود آمده باعث جذب فالوورهای واقعی و فعال به پیج آن ها می شود.

افزایش لایک واقعی پست اینستاگرام
گفتیم که بزرگ ترین اهرم برای افزایش تعامل فالوور های اینستاگرام با پبج، افزایش لایک آن هم به صورت واقعی است. در واقع میزان لایک یک پست، بیان گر میزان موفقیت آن در جذب مخاطبین است. برای افزایش لایک، نیاز به فالوور های واقعی دارید.
اما اگر بخواهید برای بالا بردن فالوور اینستاگرام خود از راه های معمول و یا ارگانیک اقدام کنید باید هزینه زمانی و ریالی زیادی را متحمل شوید. پس راه حل چیست؟
چرا باید این راه های دشوار و پر هزینه را پشت سر گذاشت؟ آن هم وقتی که راه های ساده تری هم مانند خرید فالوور و یا خرید لایک وجود دارد؟
کسب اعتماد، کسب درآمد از اینستاگرام است
با خرید لایک اینستاگرام به راحتی می توانید اعتبار پست اینستاگرام خود را افزایش دهید و به سرعت از رقبا پیش بیوفتید. شما با اضافه کردن تعداد زیادی لایک به پست اینستاگرام تان، باعث می شوید که اعتبار پست افزایش یابد. با این روش می توانید به رفتن پست در صفحه اکسپلور اینستاگرام، و افزایش بازدید و لایک پست اینستاگرام کمک کنید.
کسب اعتماد، کسب درآمد از اینستاگرام است
با خرید لایک اینستاگرام به راحتی می توانید اعتبار پست اینستاگرام خود را افزایش دهید و به سرعت از رقبا پیش بیوفتید. شما با اضافه کردن تعداد زیادی لایک به پست اینستاگرام تان، باعث می شوید که اعتبار پست افزایش یابد. با این روش می توانید به رفتن پست در صفحه اکسپلور اینستاگرام، و افزایش بازدید و لایک پست اینستاگرام کمک کنید.
تعداد لایک زیاد پست اینستاگرام بهترین شیوه برای افزایش تعامل و گرفتن لایک های بیشتر برای هر پست است. در واقع پستی که 50.000 لایک دریافت کرده باشد، صرف نظر از این که این لایک ها از طرف فالوور فعال و واقعی اینستاگرام است یا فالوور فیک اینستاگرام ، بهتر می تواند فالوورهای شما را برای لایک کردن ترغیب کند. و بر خلاف آن داشتن یک پست عالی با چند لایک کمترین شانس را برای گرفتن لایک های بیشتر دارد.

آخرین دیدگاهها